2017 වර්ෂයේ අග භාගයේදී පැවැත්වීමට තිබූ
පළාත් සභා මැතිවරණය කල් තබා කොට්ඨාශ ක්රමයට
පැවැත්විය යුතු යැයි යටි කූට්ටු පණතක් සම්මත කරගත් යහපාලන ආණ්ඩුව කොට්ඨාශ සීමා
නිර්ණය සඳහා දහනව වන ව්යවස්ථා සංශෝධනය ප්රකාරව සීමා නිර්ණ කොමිසමක් පත් කළහ.
දැන් එම කොමිසමේ වාර්තාව පළාත් සභා අමාත්යවරයාට භාර දී පාර්ලිමේන්තු ගත කර තිබේ.
මෙම වාර්තාව පසුගිය මාර්තු 22 දින
පාර්ලිමේන්තුව තුළ විවාදයට ගෙන සම්මත කර ගැනීමට තිබුණද එසේ සිදු නොවීය.2018
අගෝස්තු මාසයේ 24 වන දින පාර්ලිමේන්තුවට මෙම වාර්තාව ඉදිරපත් කරන තෙක්ම මෙම වාර්තාව ගැන තොරතුරු ලබා ගැනීමට එය
අන්තර්ජාලයේ පළ නොකළ බව සඳහන් කළ යුතුය.. මෙම වාර්තාව සකස් කිරීම පිණිස මහජන අදහස්
ලබා ගැනීමට යැයි සාකච්ඡා වට මාලාවක් ලංකාව පුරා පැවැත්වුවද ඒවාට ලක්ෂ 212 ක් වැනි
මුදලක් වියදම් කළද මහජන නියෝජිතයන් බහුතරයකට එයට අදහස් පළ කිරීමට හැකියාවක් නොලැබුණි.එම
සාකච්ඡා වටය කලුතර දිස්ත්රික් ලේකම් කාර්යාලයේ පැවැත්වූ දිනයේදී ඒ බැව් කිසිම
පළාත් සභා මන්ත්රී වරයෙකු දැන නොසිටි අතර එදින බස්නාහිර පළාත් සභාවේ අය වැය
විවාදය පැවැත්වූ දිනයද වීම මතක් කළ යුතු කාරණයකි.අහම්බෙන් මෙම අවස්ථාව ගැන දැන
ගැනීමට ලැබී එහි පැමිණ අදහස් පළ කළද මාගේ සාක්ෂිය ද එම වාර්තාවේ සඳහන් කර නොමැත.
මේ සීමා නිර්ණ වාර්තාව මගින් මා නියෝජනය කරන කලුතර දිස්ත්රික්කය එක් අතකින්
ජාතිවාදීවද තවත් අතකින් සමාජ විකෘතියක් ඇතිවන ලෙසටද සකස් කර ඇත. උදාහරණයක් ලෙසට මෙතෙක් බහු ආසනයක්
ලෙසට තිබූ බේරුවල ආසනය තුළ සිටි සිංහල ජන සංඛ්යාව දෙඩන්ගොඩ නමින් යුක්ත ආසනයකට
අනුයුක්ත කිරීම දැක්විය හැකිය. එවිට බේරුවල ආසනය තනි මුස්ලිම් ආසනයක් බවට පත් වේ.
සමානුපාතක නියෝජනය මත සිංහල නියෝජිතයෙකු හට පත් විය හැකි නමුදු එය ජයග්රාහකයාගේම
පක්ෂයෙන් ලැබෙන පත්වීමක් බවට පත් වේ.පළාත් පාලන මැතිවරණයේදී වැලිපැන්න කොට්ඨාශය
තුළ එවැනි අවස්ථාවක් ඇති විය.
මෙම සීමා නිර්ණ වාර්තාව අනුව පැරණි අගලවත්ත
ආසනය සම්පූර්ණයෙන්ම අහෝසි වන අතර අලුතෙන් වාද්දුව නම් ආසනයක් නිර්මාණය කර ඇත. එසේම
මෙතෙක් දොඩන්ගොඩ ආසනයට තිබූ තෙබුවන ග්රාමයද මතුගම ආසනයට කඩා දක්වා තිබේ.කලුතර
දිස්ත්රික්කය මෙන්ම ලංකාවේ විවිධ දිස්ත්රික්කයන් තූළ කර ඇති විකෘති කිරීම්ද අධ්යනය
කිරීම යෝග්ය වේ. මා විසින් මෙම කොමිසම වෙත ඉදිරපත් කළ යෝජනා අතර පසුගිය පළාත්
පාලන සීමා නිර්ණ වලදී සිදුවූ වැරදී බෙදීම්ද ඇතුලත් විය. නිදර්ශනයක් වශයෙන් මන්නාරම
මුසලි ප්රාදේශීය සභාව සඳහා ආසන 07 ක් ඇති කිරීමේ දී සිදු කළ වැරදි එසේ පෙන්වා දුනිමි. රිෂාඩ්
බද්යුදීන් විසින් කපා දමන ලද කල්ලාරු වනයට පවා එක් මන්ත්රී අසනයක් වෙන් කර තිබූ
ආකාරය පෙන්වා දුනිමි.උතුරේ අවතැන් වූ සිංහලයන් වෙනුවෙන් වෙන් කළ වවුනියා දිස්ත්රික්කයේ
බෝගස් වැව ප්රදේශය පළාත් පාලන සීමා නිර්ණයේදී දිස්ත්රික්ක දෙදකටද ප්රා දේශීය
සභා තුනකටද කඩා වෙන් කර තිබුණි. මේ තුළින් සීමා නිර්ණ කරුවන් බලාපොරොත්තු වූයේ
වවුනියා දිස්ත්රික්කයට සිංහල මන්ත්රී නියෝජනය ශූන්ය කිරීමටයි. විශේෂයෙන්ම ඉදිරි
පාර්ලිමේන්තු මැතිවරණයකදී මෙන්ම පළාත් සභා මැතිවරණයකදී. සිංහල ජනතාව එක පොකුරුට
සංවිධානය වීම මෙයින් වැලකේ.මේවා නිවැරදි කරන ලෙසට කොමිසමෙන් ඉල්ලීම් කළද ඒවා තමන්ට
අයත් කාර්යයන් නොවේ යන්න ඔවුන් ගේ පිළිතුර විය.
මෙවැනි ජාතිවාදී සමාජ විකෘතිවාදී බෙදීම්
ඇති මෙම වාර්තාව සකස් කර තිබෙන්නේ කොටි ත්රස්තවාදීන් සඳහා අනුග්රහය දැක්වූ
හිටුපු මිනුම්දෝරු අධිකාරිවරයෙකු වූ කේ.තවලිංගම් මහතාගේ සභාපතිත්වයෙනි. එසේම කොටි
කාන්තාවන් වෙනුවෙන් ලිපි සම්පාදනය කල එන්.ජී.ඕ. ක්රියාකාරිණියක වූ ආචාර්ය අනිලා
ඩයස් බණ්ඩාරනායකද රිෂාඩ් බද්යුදීන් ගේ උපදේශකයෙකු ව සිටි මහාචාර්ය හිස්බුල්ලා ද(ඔහු
පසුගියදා මියගියේය) අනෙක් සාමාජිකයන් වෙති.ඔවුහු තමන්ගේ ස්වාමි වරුන් ගේ අරමුණ
වෙනුවෙන් මෙම වාර්තාව සැකසූහ.පාර්ලිමේන්තුවට ඉදිරිපත්කර න තෙක්ම මහජනයාට මෙම
වාර්තාව නිකුත් නොකරන ලද්දේ මෙම ජාතිවාදී සීම නිර්ණ සහ විකෘතිතා හෙළිදරව් වන නිසාය
පළාත් පාලන සීමා නිර්ණයෙන් පසු පැවැත්වූ
මැතිවරණයේ දී ප්රා දේශීය සභාවල ඇතිවූ විකෘතිතා දැන් කවුරුත් අවබෝධ කරගනෙ සිටිති.
පරාජිත පක්ෂ වල නියෝජිතයන් බුරුතු පිටින් මන්ත්රී වරුන් බවට පත්වූ යේ ජ.වි.පෙ. මුස්ලිම් කොන්ග්රසය හෙළ උරුමය සහ
එ.ජා.ප.ය විසින් බලපෑම්කර සම්මත කර ගත් සියයට හැත්තෑව සහ සියයට හතළිහේ මැතිවරණ ක්රමයෙනි.දැන්
ඔවුන්ගේම මැදිහත් වීමෙන් සකස් කළ සියයට පණහක කේවල ක්රමයත් සියයට පණහක සමානුපාතික
ක්රමයත් මගින් පළාත් සභාවන් ස්ථාපිත වුවහොත් පළාත් පාලන ආයතන වල දැනට ඇතිවී තිබෙන
අර්බුදයන්ට වඩා එහා ගිය අර්බුද රැසක් නිර්මාණය වනු ඇත. එජා.ප යට දැන් තිබෙන එකම
හිසරදය නම් ඉදිරි පළාත් සභා චන්දයට මුහුණ දෙන අන්දමයි.නිසැක පරාජය ඔවුන් අභිමුවේ
තිබේ.එසේම දෙමළ ජාතිවාදීන් සහ මුස්ලිම් අන්තවාදීන් සතුටු කිරීමට කළ හැකි තවත් දේද
ඉතිරිව තිබේ. එම තත්ත්වය තුළ රජය විසින් සිය අනුග්රහයෙන්ම සකස් කළ සීමා නිර්ණ
වාර්තාවට විරෝධතාවයක් ගොනු කරනු ලබන්නේ මාස පහකට ආසන්න කාලයක සිටයි.කොට්ඨාශ ක්රමය
වෙනුවට පෙර පැවති සමානුපාතික ක්රමයට මෙම මැතිවරණය පැවැත්වීම හොඳයයි සමාජමය මතයක්
ඇති කිරීම එයින් එකකි. එසේම චන්දය කල් දමමින් ජනතා විරෝධය යටපත් කරමින් එකම දිනක
පළාත් සභා මැතිවරණය පැවැත්වීමට අවශ්ය කල් මැරීමද මෙහි තිබේ.මෙම උගුලට ඒකාබද්ද
විපක්ෂය පැහැදිලිවම අසුවී ඇත. ඔවුහු රජය සමග එකතුව සිමා නිර්ණ වාර්තවට විරුද්ධව චන්දය
ලබා දුන්හ. නමුත් මාස පහක් ගත වීත් මෙම වාර්තාව විශ්ලේෂණය කොට කල එකදු මාධ්ය
සකච්ඡාවක් හෝ රැස්වීමක්ද නොවීය. එයින් පැහැදිලි වන්නේ ඔවුහු සියල්ල අග්රාමාත්ය
රනිල් වික්රමසිංහ මහතා උගුලකට අසුවී ඇති බවය. මන්ද අමාත්ය මහින්ද සමරසිංහ මහතාද
මැතිවරණ කොමසාරිස් මහින්ද දේශප්රිය අතින්ද මේ ගැන ඉඟියක් පළවූ බැවිනි. එනම්
අගමැති ගේ මූලිකත්වයෙන් පත්කරන ලද කමිටුවකින් මෙම වාර්තාව නැවත සමාලෝචනය කොට
සම්මත කළ හැති බවයි.අගෝස්තු 28 වන දින කතානායක වරයා විසින් එම කමිටුව පත් කොට
අවසන් කර තිබේ. එහි සාමාජිකයන් ලෙසට අගමැතිවරයා අර්.එම්.ඒ.එල්. රත්නායක පෙරියසාමි
මුතුලිංගම් මහාචාර්ය බාලසුන්දරම් පිල්ලේ සහ ආචාර්ය ඒ.එස්.එම්. නවුෆල් යන මහත්වරුන්
පත් කර ඇත. ඒ අතර මුස්ලිම් කොන්ග්රසයේ නායක රවුෆ් හකීම් සීමා නිර්ණය තුළ තම ප්ර
දේශ වලට බහු ආසන ගණනාවක් අවශ්ය බව පසුගියදා ප්රකාශ කලේය. දැන් බළලා මල්ලනේ එළියට
පැමිණ ඇත.නව කමිටුවට ඇතුලත් වන බහුතරය සිංහලයන් නොව දෙමළ හා මුස්ලිම් පුද්ගලයන්ය. එවිට
ඉදිරියේදී සිදු වන්නේ මෙම වාර්තාව අගමැතිට අවශ්ය වන ආකාරයට ජාතිවාදීන් ගේ ඉල්ලීම
අනුව සංශෝධනය කොට සම්මත කර ගැනීමයි. ඒකාබද්ධය පීලි පනින විට අගමැතිවරයා සිය
ඉලක්කයන් අනුව ඊනියා යහපාලන කෝච්චිය ඉදිරියට ගෙනයමින් තිබේ.ජනතාව මේ කෝච්චිය ට
බෙල්ල තබනවාද නැතිනම් පෙරලනවාද යන්න ඉතා ඉක්මනින් තීරණය කළ යුතුය.
මට මතක හැටියට අගලවත්ත ආසනය පළමුවෙනි පාර්ලිමේන්තු මැතිවරණයේදීත් තිබුණු ආසනයක්.මගේ උපන් බිමත් ඒ ප්රදේශයේ. හොඳම ගැමි වටපිටාවක් සහ කෘෂි ආර්ථිකයක් සහිත අගලවත්ත ප්රදේශය විකෘති කිරිමනම් කිසිසේත් නොගැලපේ.
ReplyDelete