පිවිසිය

ආයුබෝවන්!
තෙරුවන් සරණයි,

වරින් වර පුවත් පත් වල සහ වාර ප්‍රකාශනයන් හි පළ වූ මාගේ ලිපි සමුච්චය මෙම බ්ලොග් අඩවියෙහි ඇතුලත්ය. ඉතිහාසය පුරාවිද්‍යාව සිංහල ගොවිතැන වාස්තු විද්‍යාව වැනි විෂයන් අරභයා සංග්‍රහ කරන ලද මෙම ලිපි එක් තැනක ගොනු කොට තැබීමෙන් පාඨකයා හට පහසුවක් සැලසීම මෙහි අරමුණය. එයට අමතරව විවිධ කේෂ්ත්‍රයන් හි කරුණු ඇතුලත් නව ලිපි ද මෙයට එක් කරමි.
වසර දෙදහස් පන්සීයයකට වඩා එහා දිව යන ඉතිහාසයක් ඇති ජාතියක් වශයෙන් අපගේ පාරම්පරික උරුමයන් හි සුරැකියාව මුල් කොට මෙම සියලු ලිපි සම්පාදනය වේ. මෙහි අඩංගු කරුණු සහ පාරම්පරික දැනුම උපුටා ගැනීමට අවසර ඇත. එහෙත් එය ජාතියේ උන්නතිය වෙනුවෙන් පරිහරණය කරන්නේ නම් මාගේ ව්‍යායාමය සඵල වූවා වෙයි.
ඉතිහාසයේ ජාතිය හමුවේ පැවති අභියෝග රැසකි. ඒවා සියල්ලටම අප සාර්ථකව මුහුණ දුන්නෙමු. අද දින ද එය එසේ විය යුතුය. සිංහල බෞද්ධ සංස්කෘතියෙහි හරය මැනවින් වටහා ගෙන නැවතත් ඒ අභිමානවත් මහා සම්ප්‍රදාය තහවුරු කරලීමට සැවොම ‍එක්වෙමු.

Saturday, March 24, 2018

සීමා නිර්ණයට මුවා වී පැතිරෙන ආණ්ඩුවේ ජාතිවාදය


                                     

                    ලංකාවට සර්ව ජන චන්ද බලය ක්‍රියාත්මක කරලීමට නීතිමය තත්වයන් සහතික වූ පසු විවිධ අවස්ථාවලදී  මැතිවරණ කොට්ඨාශ වල සීමාවන් සළකුණු කිරීම සිදු කර තිබේ.එයට පෙර බ්‍රිතාන්‍යයන් සිය පරිපාලන පහසුව පිණිස දිස්ත්‍රික්ක ක්‍රමයත් උප දිසාපති ක්‍රමයත් ඇති කර සීමාවන්ද සලකුණ කළහ. පළාත් සභා පිළිබඳ පණත 1987 දී සම්මත කර තිබුණද එම මැතිවරණ ක්‍රමය ආරම්භයේ සිටම සමානුපාතික පදනමින් ක්‍රියාත්මක වූ බැවින් කොට්ඨාශ නිර්ණයක් සිදු වූ යේ නැත. 2018 පැවති පළාත් පාලන මැතිවරණයට අදාළව කේවල ක්‍රමයට සහ සමානුපාතික නියෝජනයට සරිලන ලෙස මැතිවරණ සංශෝධනයක් සිදු විය. ඒ අනුව 2014 වර්ෂයේදී ජයලත් රවි දිසානායක මහතාගේ ප්‍රධානත්වයෙන් කමිටුවක් පත් කර සීමා නිර්ණ කටයුතු ආරම්භ කරන ලද අතර පසුව එම වාර්තාවද වෙනස් කොට නව කොට්ඨාශ ක්‍රමය ගැසට් පත්‍රයෙන් ප්‍රකාශයට පත් කර නීති ගත කරන ලදී.පළාත් පාලන මැතිවරණය පවත්වන ලද්දේ ඒ අනුවයි. ඉන්පසු 2017 සැප්තැම්බර් මස පළාත් සභා සංශොධන පණත  පාර්ලිමේන්තුවට ඉදිරිපත් කරන ලදී.  ඒ අනුව පළාත් සභා මැතිවරණයද කොට්ඨාශ ක්‍රමයට සහ සමානුපාතික ක්‍රමයට සිදු කරනු ලැබේ යැයි ප්‍රකාශයට පත් විය.
         මෙම තත්ත්වය උදා වීමට පෙර ඌව සපරගමුව සහ නැගෙනහිර පළාත් සභාවල ධූර කාලය අවසන් විය. එවිට එම මැතිවරණය පැවැත්වීම රජයේ වගකීම විය. එහෙත් ජනතා අප්‍රසාදය තුළ මැතිවරණයකට යෑම ප්‍රශ්ණයක් බවට පත් විය. රජයට අවශ්‍ය වූයේ කෙසේ හෝ මැතිවරණය කල් දමා ගැනීමයි. එම නිසා සියළුම පළාත් සභා එකම දිනයකදී පැවැත්විය යුතු බවට සංශෝධනයක් ඉදිරිපත් විය. පෙර සඳහන් කරන ලද්දේ එම සංශෝධන පණතයි. ජූලි මාසයේ මුල් වරට ඉදිරිපත් කර තිබූ අංක 195 පණතෙහි වූයේ වගන්ති දෙකක් පමණකි. එහි අංකය වෙනස් කරමින් මෙම පළත් සභා සංශෝධන පණත පාර්ලිමේන්තුවට ඉදිරිපත් විය. එහිදී  ඒ කාබද්ධ විපක්ෂයේ මන්ත්‍රීවරු හතලිස් තුන් දෙනෙකු එයට විරද්ධව චන්දය භාවිත කල අතරඑ.ජා.ප.ය ජ.වි.පේ.  දෙමළ ජාතික සන්ධානය හෙළ උරුමය ඇතුළු සියළු දෙන එකතුව 154 දෙනෙකු පක්ෂව චන්දය භාවිතා කළහ.
        2017 අංක 17 යනුවෙන් සඳහන් මෙම පණතෙහි මූලික අර්ථය නම් පළාත් සභා සියල්ල එකවර පැවැත්වීම වුවද එය යටතේ සීමා නිර්ණ කෙමිසමක් පත් කිරීමට බලය ලබා දෙන ලදී. සුදුසු කම් ලත් පුද්ගලයන් එම කොමිසමේ සාමාජිකයන් ලෙසට පත් කිරීම කළහැකි විය. කොමිසමේ බලතල තෙවැදෑරුම් වෙයි. පළමුව සඳහන් වන්නේ යම් කොට්ඨාශයක් තීරණය කිරීමේ දී සැලකිල්ලට ගත යුතු ප්‍රධාන කාරණයයි. එම පණතේ හතරවන වගන්තියේ පළමු ඡේදයේ එය මෙසේ සඳහන්ව තිබේ.යම් පරිපාලන දිස්ත්‍රික්කයක ජීවත් වන වැඩිතර ජනගහනය තුළ ජන වාර්ගික ආගමික  කණ්ඩායමක් විද්‍යාමාන වේ නම් ඔවුහු එක්සත්ව ගෞරවනීය ලෙසට වෙන්ව සලකා බැලීමට කැමැත්තක් ඇත්නම් එම කණ්ඩායමට ගැලපෙන සීමා නිර්ණයක් කළ යුතුය. දෙවැන්න නම් කොට්ඨාශයට යෝග්‍ය පරිදි ජනගහනය සංවිධානය කිරීමයි. තෙවැන්න නම් භුගෝලීය සහ සමාජ විද්‍යාත්මක පසුබිම සලකා බලා කොට්ඨාශ නිර්ණය කිරීමයි.
       නව කොට්ඨාශ නිර්ණයේ දී අතීතයේදී සලකා බලා ඇත්තේ ඉහත සඳහන් යෝජනා අතර තෙවැන්න ප්‍රමුඛත්වයට ගනිමිනි. එයට හේතුව ලංකාව තුළ එවැනි භූගෝලීය තත්ත්වයන් මනාව විද්‍යාමන වන බැවිනි.පැරණි පරිපාලන බෙදීම් වන කෝරළ පත්තු සහ රට යන සීමාවන් තුළ මෙම භූගෝලීය විෂමතා හඳුනාගන්නට හැකි විය. එහිදී එම ප්‍ර දේශයේ ජීවත් වන ජන ගහනය ප්‍රමුඛතාවට නොගැනේ.නමුත් ජීවත් වන ජනගහනයට සාපේක්ෂකව ජනතා නියෝජිතයන් ගණන තීරණය කිරීමට අවස්ථාවක් ලැබේ. විසිවන සියවසේ ඇති කළ  මුල් මැතිවරණ සීමා නිර්ණ සඳහා මෙම තර්කයන්  මැනවින් යොදා ගත්හ. නමුත් වර්තමාන පළත් සභා සීමා නිර්ණයේදී ප්‍රථම වරට ජාතිවාදීව සහ ගෝත්‍රවාදීව සීමා නිර්ණයට සහ ජනගහනයේ බෙදීමට ප්‍රමුඛතාවය හිමිව තිබේ. ජ.වි.පෙ.එ.ජා.ප.දෙමළ ජාතික සන්ධානය සහ මුස්ලිම් කොන්ග්‍රසය ඇරුණු කොට මෙවැනි තත්ත්වයක් මෙරට ජීවත්වන බහුතර ජනතාව හෝ අනෙක් පාර්ලමේන්තු මන්ත්‍රී වරු ඉල්ලා නොසිටියහ. යම් ජන වර්ගයක් විශාල වශයෙන් වෙනම ඒකරාශි වී සිටී නම් එම ප්‍ර දේශය තුළ බහුආසනයක් ඇති කිරීමේ සම්ප්‍රදාය අතීතයේ සිටම පැවතියහ.නමුත් 2017 පළාත් සභා පණත යටතේ මෙවැනි යෝජනාවක් ඇතුල් කරන්නට ඇත්තේ ජන වාර්ගික වශයෙන් රට බෙදා වෙන්කිරීමට යහපාලන ආණ්ඩුවේ තිබෙන කැමැත්ත මතය. විශේෂයෙන්ම අගමැතිවරයාගේ තනි කැමැත්ත මතය. ඒ බැව් තහවුරු කරන තවත් වගන්තියක් මෙම පනතේ ඇත. එනම් එහි දොලොස්වන වගන්තිය ප්‍රකාරව සීමා නිර්ණ වාර්තාව යම් හෙයකින් පාර්ලිමේන්තුව තුළ සම්මත නොවුණහොත් විවිධ ජන වර්ග නියෝජනය කරන සාමාජිකයන් පස්දෙනෙකුගෙන් යුක්ත සමාලෝචන කොමිසමක් පත් කිරීමට අගමැතිවරයාට බලය දී තිබේ. එහි ප්‍රධානියා වන්නේ ද අගමැතිවරයාම වෙයි. එවිට සීමා නිර්ණ වාර්තාව නැවත සමාලෝචනය කිරීමෙන් යළි ඉහතකී ජනවාර්ගික බෙදීම යලි ඇති කරලීමට රජයට හැකියාව ලැබේ.මෙම තත්ත්වය ගොඩනැගීමට පසුබිම් වූ ප්‍රධානතම එකඟතාවය නම් සිංගප්පූරු ගිවිසුමයි.එම ගිවිසුම විශාල මුදල් කුට්ටි මත තීරණය වූවක් විය.
       මෙම සීමා නිර්ණ වාර්තාව සකස් කරලීමට පත් කර ඇත්තේ කවුරුද කියා මෙහිදී විමසා බැලිය යුතුය. එහි සභාපතිවරයා වන්නේ හිටපු මිනුම්දෝරු අධිකාරිවරයෙකු වන කේ.තවලිංගම් මහතාය. ඊළඟ ප්‍රධාන සාමාජිකාව අගමැතිවරයාගේ ඥාති වරියක වන අනිලා ඩයස් බණ්ඩාරනායක මහත්මියයි. තෙවැන්නා මහාචාර්ය හිස්බුල්ලා මහතාය. මේ තිදෙනාගෙන් දෙදෙනෙකු සෘජුවම කොටි බෙදුම්වාදය සඳහා දායකත්වය සැපයූවන්ය. තෙවැන්නා මුස්ලිම් අන්තවාදය පෝෂණය කරන ඇමතිවරයෙකුට උපදෙස් දෙනේනෙකි. ඔවුන් විසින් සකස් කරන ලද වාර්තාව  මෙම 22 දින පාර්ලිමෙන්තුවේ විවාදයටද ගැනීමටද නියමිත නමුත් මෙතෙක් එම වාර්තාව අන්තර්ජාලයෙහි පළ කර නොමැත..  ඒ නිසා මෙම වාර්තාවට විරෝධතා ඇතිවීම වුවමනාවෙන් වළක්වා තිබේ.
     මෙම වාර්තාවේ සඳහන් පරිදි කලුතර දිස්ත්‍රික්කයේ ආසන බෙදී යෑම ගැන සඳහන් කිරීමෙන් ආණ්ඩුවේ ජාතිවාදය සහ අන්තවාදය පැහැදිලි කරගත හැකිය. පළාත් සභා මන්ත්‍රී වරුන් එකොළොස් දෙනෙකුට සරිලන ලෙස මෙම සීමා නිර්ණය කළ යුතු වූ අතර අපගේ යෝජනාව වූයේ විශාල ආසනයක් වන අගලවත්ත  සහ  මතුගම දෙකට බෙදමින් තවත් ආසන දෙකක් නිර්මාණය කරන ලෙසටය. එහිදී භුගෝලීය වශයෙන් තිබෙන බාධක උදාහරණයක් වශයෙන් ගංගා ඇළදොළ ආදිය  සලැකිල්ලට ගනිමින් එය කළ යුතු බවට යෝජනා කළද සීමා නිර්ණ කොමිසම හිතුවක්කාර ලෙසට අගලවත්ත ආසනය සම්පූර්ණයෙන් ඉවත් කර කිසිම විද්‍යාත්මක හේතුවක් නොමැතිව වාද්දුව සහ මදුරාවල සහ වලල්ලාවිට නමින් ආසන තුනක් නිර්මාණය කර තිබේ. එසේම දොඩන්ගොඩ ප්‍රදේශීය ලේකම් කාර්යාලීය බල සීමාවේ තිබූ වසම් හතලිස් පහෙන් කීපයක් කඩා මතුගමට එක්කර බේරුවල ප්‍ර දේශීය ලේකම් කොට්ඨාශයෙන් සිංහල බහුතරය එනම් වසම් තිස්පහක් එක් කර වසම් හැට පහක් වන ලෙස දොඩන්ගොඩ නමින් ආසනයක් ඇති කර තිබේ.  දොඩන්ගොඩට ඉතාමත් සමීප තෙබුවන වඩුගම ආදී වසම් සියල්ල මතුගම කලාපයට එක් කර තිබෙන බව මෙහිදී සැලකිල්ලට ගත යුතුය.. මෙම සීමා නිර්ණය පරිදි බේරුවල යනු මුස්ලිම් චන්ද බහුතරයකින් ජයගත හැති ජාතිවාදී ආසනයක් බවට පත් කර තිබේ.බේරුවල සිටි බහුතර සිංහලයන් ඉවත් කර  මුස්ලිම් ජනගහනය ඉස්මතු කරවීම ඊට හේතුවයි.මීට අමතරව මහනුවර දිස්ත්‍රක්කයේ අකුරණ සහ පූජාපිටිය ආසන්නයේ පවතින සිංහල ජනගහනය පවතින වසම් වලට මුස්ලිම් බහුතරය එක් කරමින් තවත් ජාතිවාදී සීමා නිර්ණයක් කර තිබේ.නමුත් සිංහල ජනගහනය තිස්හයදාහකට අධිකව සිටින අඹගමුව ප්‍රා දේශීය ලේකම් බෙල පෙදෙසට ආසනයක් නොදී එම සිංහල ජනගහනය බහුතර දෙමල ජනගහනයක් සිටින මස් කෙළියට ඈඳා කර තිබෙන ජාතිවාදී විගඩමෙන් ගම්‍ය වන්නේ මෙම කොමිසමට සිංහල ජනතාවගෙන් පළි ගැනීමට තිබෙන ආශාවයි.
           මෙම කොමිසම කලුතර දිසත්‍රික් ලේකම් කාර්යාලයට පැමිණි දිනය මහජන නියෝජිතයන්ට වසන්ව පැවති ඇතර සාක්ෂි දීම සුලු වශයෙන් සිදුවිය. එහි සාක්ෂි දීමට පැමිණි පළාත් සභා මන්ත්‍රී පූජ්‍ය තෙබුවන පියනන්ද හිමියන් සෘජුවම පනහට පණහේ ප්‍රතිශතයට විරොධය පෑ අතර  උන්වහන්සේ ගේ නාමය පවා වාර්තාවෙන් ඉවත් කර තිබේ. මේ ආකාරයෙන් බලන කල්හි ඉකාමත් ජාතිවාදී ලෙස පළාත් සභා සීමා නිරණ වාර්තාව සකස් කර තිබෙන බව පෙනේ.ජනතා විමුක්ති පෙරමුන මෙම පණත සම්මත කරලීමට සුවිශේෂී දායකත්වයක් සැපයූහ. ඒ මගින් ඔවුන්ගේද ජාතිවාදී ගෝත්‍රවාදී දේශපාලනය ඉස්මතු වූ බව පැවසිය යුතුය. මෙම ක්‍රමය මැතිවරණයක් පැවැත්වුවහොත් රටේ බෙදීම තවත උග්‍ර වන අතර පළාත් පාළන මැතිවරණයේ දී උදගත වූ තත්ත්වය දෙගුණ තෙගූණ වී බලවත් දෙශපාලන අර්බුදයක් බවට පත් වීමට ඉඩකඩ තිබේ.එම නිසා පණහට පණහේ ප්‍රතිශතය මෙන්ම ජාතිවාදී ලෙස සීමා නිර්ණය කළ හැකි වගන්ති සංශෝධනය කිරීමට මන්ත්‍රීවරුන්ට නුවණ පශළ විය යුතුය.විධායක ජනපති ක්‍රමය අහෝසි කරලීමට වඩා මෙම අර්බුද සමනය කර ගැනීම රටක් වශයෙන් අප සැමට සුභ දායක වෙයි.


No comments:

Post a Comment