පිවිසිය

ආයුබෝවන්!
තෙරුවන් සරණයි,

වරින් වර පුවත් පත් වල සහ වාර ප්‍රකාශනයන් හි පළ වූ මාගේ ලිපි සමුච්චය මෙම බ්ලොග් අඩවියෙහි ඇතුලත්ය. ඉතිහාසය පුරාවිද්‍යාව සිංහල ගොවිතැන වාස්තු විද්‍යාව වැනි විෂයන් අරභයා සංග්‍රහ කරන ලද මෙම ලිපි එක් තැනක ගොනු කොට තැබීමෙන් පාඨකයා හට පහසුවක් සැලසීම මෙහි අරමුණය. එයට අමතරව විවිධ කේෂ්ත්‍රයන් හි කරුණු ඇතුලත් නව ලිපි ද මෙයට එක් කරමි.
වසර දෙදහස් පන්සීයයකට වඩා එහා දිව යන ඉතිහාසයක් ඇති ජාතියක් වශයෙන් අපගේ පාරම්පරික උරුමයන් හි සුරැකියාව මුල් කොට මෙම සියලු ලිපි සම්පාදනය වේ. මෙහි අඩංගු කරුණු සහ පාරම්පරික දැනුම උපුටා ගැනීමට අවසර ඇත. එහෙත් එය ජාතියේ උන්නතිය වෙනුවෙන් පරිහරණය කරන්නේ නම් මාගේ ව්‍යායාමය සඵල වූවා වෙයි.
ඉතිහාසයේ ජාතිය හමුවේ පැවති අභියෝග රැසකි. ඒවා සියල්ලටම අප සාර්ථකව මුහුණ දුන්නෙමු. අද දින ද එය එසේ විය යුතුය. සිංහල බෞද්ධ සංස්කෘතියෙහි හරය මැනවින් වටහා ගෙන නැවතත් ඒ අභිමානවත් මහා සම්ප්‍රදාය තහවුරු කරලීමට සැවොම ‍එක්වෙමු.

Monday, March 12, 2018

උගුල් වලට විහින් අහුවන ඒකාබද්ධය


                                      
                 හදිසි නීතිය සහ ඇඳිරි නීතිය පනවා තිබියදී මෙන්ම රටපුරා ජාතිවාදී ගිනිදැල් මතුව තිබෙන අවස්ථාවේදී බලහත්කාරයෙන් අතුරුදහන් කරවීම පිළිබඳ ජාත්‍යන්තර සම්මුතිය පාර්ලිමේන්තුව තුළ සරල බහුතරයකින් සම්මත කිරීම සිදුව තිබේ. ජනතාවගේ ඇස් වලට ජාතිවාදී ගිනි දැල් පෙන්නා ඒ අතරේ සමාජ ජාලා වාරණයක්ද ඇති කරමින් කරන ලද මේ කූඨ කුමන්ත්‍රණයට අගමැති කතානායක විදේශ ඇමති ඇතුළු යහපාලන රජයේ මන්ත්‍රී වරුන් පනස් දෙදෙනෙකුද අයත්ය. රථවාහන අනතුරක් නිසා ඇතිවූ කෝලාහලයක් පොලිසිය මගින් මැඩ පැවැත්වීමට මූලික පියවර නොගැනීම මෙවැනි නිර්ලජ්ජිත ක්‍රියාවකට අනුබල දෙන්නක් විය.මේ වන විට කෝලාහලය ජාතිවාදී ප්‍රශ්ණයක් බවට පත් කරගත්තේ යැයි කියන මහසෝන් බලකායේ නායකයා ඇතුළු කීප දෙනෙකු අත්අඩංගුවට ගෙන ඇත.නමුත් තම දේශපාලන හයිය භාවිත කරමින් සමාජයේ දුර්මත පතුරුවාලූ මුස්ලිම් ඇමතිවරු සහ එක් සිංහල ඇමතිවරයෙකු තවමත් සිංහල බෞද්ධ සමාජය ගර්හාවට ලක් කරමින් සිටී.
          බලහත්කාරයෙන් අතුරුදහන් වූවන් පිළිබඳ සම්මුතියට ඉන්දියාව පවා මෙතෙක් අත්සන් තබා නොමැත. . 2015 දෙසැම්බර් මස 10 දින බලහත්කාරයෙන් අතුරුදහන් කිරීමෙන් ආරක්ෂා කිරීම සඳහා සම්මුතියට( International conventional for the protection of all persons enforced disappearances ) හිටපු විදේශ ඇමති මංගල සමරවීර මහතා  අත්සන් තබනුයේ ආමාත්‍ය මණ්ඩලය පවා දැනුම්වත් නොකරමිනි. මෙයට හේතුව ඔහු ජිනීවා මානව හිමිකම් කොමසාරිස් විසින් ඉදිරිපත් කරන ලද 30/1 යෝජනාවලියට සම අනුග්‍රය දැක්වීමයි. එයද කර තිබෙන්නේ සමස්ත පාර්ලිමේන්තුව නොමග යවමිනි.තිස් වසරක් පැවති ජන ඝාතක කොටි පහර දීම් මර්දනය කොට රටට සාමය උදාකර දීමට 2009 දී රජය සහ ත්‍රිවිධ හමුදාව සමත් විය. නමුත් එයින් පසු මෙරටට පැමිණි බෑන් කී මූන්  එවකට පැවති රජය සමග ඒකාබද්ධ නිවේදනයක් නිකුත් කරමින් යුද්ධයෙන් පසුව ප්‍රතිසන්ධානය ඇති කරන බවට වගවීමක් සඳහා රජය මැදිහත් වන්නේ යැයි ප්‍රකාශයට පත් කලේය. එවකට රජයේ ඇමතිවරයෙකුව සිටි සිටි මහින්ද සමරසිංහ මහතා බ්‍රසීලයේ පැවති මානව හිමිකම් සමුලුවකදී එකඟ වී ඇති කාරණා ද මෙහිදී සිහිපත් කළ යුතුය.
      2015 වසරේ මහින්ද රාජපක්ෂ රජය පරාජයට පත් වීමෙන් පසු නව රජයේ ක්‍රියාකාරිත්වය තුළ දක්නට ලැබුණේ ඉක්මන් කඩිනම් වශයෙන් ලෝක පොලිස් කාරයා හෙවත් මානව හිමිකම් ආයතනයට සවන් දීමයි. ඇතැම් විට මහින්ද රජය පෙරළීම පිණිස ලබා දුන් සහයට පොලිස් කාරයාගෙන් කොන්දේසි ඉදිරිපත් කිරීමක් සිදු කලා විය හැකිය. කෙසේ වෙතත් යහපාලන රජය සංහිඳියා පිළිවෙත නමින් නව වැඩ පිළිවෙලකට අවතීර්ණ විය. ඒ සඳහා විශේෂ යාන්ත්‍රණයක් පිහිටුවීමටද කටයුතු කළහ.ඒ මහින්ද රාජපක්ෂ රජය විසින් පිහිටුවා ලීමට කටයුතු නොකළ යාන්ත්‍රණයයි. එය ආරම්භ වූයේ 2015 දෙසැම්බර් 18 දිනදීය. සංහිඳියා කාර්ය සාධක බලකායක් පිහිටුවීමෙන් එම කටයුතු ආරම්භ විය.   රජය විසින්  සංහිඳියාව යන වදන ඉංගිරිසියෙන් දක්වා තිබෙන්නේ(Reconciliation) යනුවෙනි.මෙම ඉංග්‍රීසි වචනයට පසුගිය රජය  ප්‍රතිසන්ධානය යනුවෙන් අර්ථ ගන්වා සිටියහ. නමුත් ප්‍රතිසංධානය සහ සංහිඳියාව අතර සමාන කමක් නොමැත. ජාතීන් අතර ගැටුම් වලක්වා ගැනීම තේමා කොට වර්තමාන සංහිඳියාව ක්‍රියාත්මක වෙයි.( coexsistions) යන වචනයෙන් එය ප්‍රකාශ වෙයි.එකට එක් කිරීම යන අර්ථය එහි වෙයි.රීකොන්සිලේෂන් යන වචනය සමගි සන්ධානය යනුවෙන් අර්ථ ගැන්විය හැකිය. සමගි සන්ධානය කණ්ඩායම් දෙකක් අතර හෝ රටවල් දෙකක් අතර ඇති වන එකඟතාවයකට සමාන වේ.ප්‍රතිසන්ධානය යනු කෙසේ වෙතත් සිංහල ජනතාවට වඩා සමීප සංහිඳියාව වැනි වචනයක් යොදා ගෙන මෙම වැඩපිළිවෙල අර්ථවත් කිරිමට යහපාලනයට උපදෙස් ලැබුණා විය හැකිය.කෙසේ නමුත් පසුගිය දා රජය විසින් අතුරුදහන් තැනැත්තන් සඳහා කාර්යාලය පිහිටුවන ලද්දේ ලෝක පොලිස් කාරයාට වන වගවීම වඩාත් හොඳින් සහතික කරනු සඳහාය
                  මෙම ලිපියේ ප්‍රථමයෙන් සඳහන් කරන ලදේ මෙම කාර්යාල පණතට පසුබිම් වූ ගිවිසුමයි. සමාන්‍යයෙන් ජාත්‍යන්තර ගිවිසුමක් අත්සන් කරන ලද පසු  අපරානුමතිය සඳහා රජයේ ආමාත්‍ය මණ්ඩලයට ඉදිරිපත් කිරීම කළ යුතුය.රජය එය සිදු කලේ නැත. ඒ වෙනුවට පණතක් මගින් කෙලින්ම පාර්ලිමේන්තුවට ඉදිරිපත් කිරීම කර ඇත. එය නීත්‍යානුකූල නැත.මේ තත්ත්වය මගින් පැහැදිලි වන්නේ ලෝක පොලිස් කාරයාට වගවීමට තිබෙන කඩිනමයි. මේ තත්ත්වය තුළ රටේ ව්‍යවස්ථාව ඉක්මවා යන කාර්යාලයක් ස්ථාපිත කරලීමට යහපාලන රජයට හැකියාව ලැබී තිබේ. මේ ක්‍රියාවලිය මෙතැනින් නොනවතී. ඊළඟ අවස්ථාව නම් සත්‍ය සෙවීමේ කොමිසමක් පත් කිරීමයි. ඒ සඳහාද දැනට උතුර සහ නැගෙනහිර ප්‍රදේශ වලින් සාක්ෂි එකතු කරනු ලැබ ඇත.එසේ සාක්ෂි එකතු කළ රාජ්‍ය නොවන ක්‍රියාකාරීන්ම කාර්යාලයේ කොමසාරිස් වරුන් ලෙස නම් කර තිබේ.( නිමල්කා ප්‍රනාන්දු සහ මීරාක් රහීම් ) මේ කාර්යාලයත් කොමිසමත් විසින් එකතු කරන ලද තොරතුරු මත පදනම්ව දඬුවම් දීමේ ක්‍රියාවලිය තීරණය කිරීමට විශේෂ අධිකරණයක් පිහිටුවීම ඊළඟ කාරණයයි. සතර වෙනුව වින්දිතයන්ට සහන සැලසීම සඳහා පිහිටු වන ආයතනයයි. එහිදී එල්.ටී.ටී.. සාමාජිකයන්ටද අතුරුදහන් වූ ගණයේ ලා වන්දි ගෙවීම සිදු කරනු ඇත.
             යුද්ධය ආරම්භ වූ කාලවකවානුවේදී රනිල් වික්‍රමසිංහයන්  එවකට සිටි ඇමරිකන් තානාපති රොබට් ඕ  බ්ලෙක් සහ තවත් තානාපතිවරුන් හමුවේ රටට එරෙහි ප්‍රකාශ රාශියක්ම කර ඇත. මේවා රහස් වාර්තා ලෙසට කේබල් මගින් ඇමරිකානු රාජ්‍ය දෙපාර්තමේන්තුවට පිටත් කර ඇති බව එම විකිලිස් වෙබ් අඩවි වල සඳහන්ව ඇත. රනිල් වික්‍රමසිංහ මහතා යුද්ධය ගැන කියූ කේලමක් ඒ ආකාරයෙන්ම විකිලීස් වෙබ් අඩවියේ ඇතුලත් කර තිබේ. මෙම ප්‍රකාශනයෙන් කියවෙන්නේ යුද්ධමය විසඳුමක් ඉදිරිපත් වුවහොත්  40000 ක් පමණ අතිරේක වශයෙන් මිය යා හැකි බවයි. wickremesinghe predicted that the government would pursue a military solution in the north. He estimated that fighting could cause as many as 40,000 additional deaths and large numbers of new internally displaced persons.( 2008-01-14 ) මේ ප්‍රකාශය යථාර්ථයක් බවට ගෙන  ශ්‍රීලංකාවට එරෙහි යුධ අපරාධ ගොනු කර ඇති  ආකාරය වර්තමානයේදී අපට පැහැදිලි වේ.2015 ජිනීවා මානව හිමිකම් සමුළුවේදී විදේශ ඇමති මංගල සමරවීර මානව හිමිකම් කොමසාරිස් ගේ වාර්තාවට සම අනුග්‍රහය දක්වමින් එකඟත්වය පළ කර සිටින්නේ 2008 වැනි කාලයක සිට ඇති කරගත් තත්ත්වයන් පදනම් කරගෙනයි.ත්‍රස්තවාදයෙන් රට බේරා ගත් රණ විරුවන් හට බොරු චෝදනා ගොනුකරමින් සිරගත කිරීමද මෙහි එක් ක්‍රියාදාමයකි.ඉදිරියේදී විදෙස් විනිසුරුවන් ඉදිරියේ අපගේ රණවිරුවන්ගේ ඉරණම විසඳෙන්නේද රනිල් වික්‍රමසිංහ ආණ්ඩුවේ පාවා දීම හේතුවෙනි.
      මෙම වාර්තාවට අමතරව රනිල් වික්‍රමසිංහ මහතා වරින් වර විදේශ තානාපති නිළධාරීන් අභිමුවෙහිදී රටට එරෙහිව කළ ප්‍රකාශ රාශියක් මේ වෙබ් අඩවි වල සටහන්ව තිබේ. ඉන් එකක් නම් ව්‍යවස්ථාදායක සභාවක් පිහිටුවා 13 වන ව්‍යවස්ථා සංශෝධනය සම්පූර්ණයෙන්ම ක්‍රියාත්මක කරලීමට එක්සත් ජාතික පක්ෂය සහාය දෙන බවයි. මේ ප්‍රකාශන නිකුත් වන්නේ 2007 -2008 වසර ඇතුළතදීය. රටට සිංහල ජනතාවට එරෙහි ක්‍රමන්ත්‍රණය දියත් කිරීමට කෙතරම් කාලයක සිට ඔහු වලිකෑවේද යන්න මෙයින් තේරුම් ගත හැකිය.වර්තමානය වන විට ඔහු බලයට පත් වී තමන් විසින් ඇමරිකානු බලධාරීන් ඉදිරියේ පොරෙන්දු වූ සියළුම දේ ක්‍රියාත්මක කරලීම සිදු කරමින් තිබේ. අතුරුදහන් වූවන් සඳහා කාර්යාලයක් පිහිටුවීම පිළිබඳ පණත ඉතා ඉක්මනින් පාර්ලිමේන්තුවේ ඇස්වසා සම්මත කරගන්නා ලද්දේ මේ න්‍යාය පත්‍රය සම්පූර්ණ කරලීමේ අදියරක් වශයෙනි.අග්‍රාමාත්‍ය කාර්යාලය මූලික කරගෙන පාක්‍ය සෝති සරවණමුත්තු මහතා ලේකම් වශයෙන් පත්කොට සංහිඳියා බලකායක් පිහිටුවන ලද්දේ මෙයට අවශ්‍ය මතවාදී වාර්තාව සකස් කරලීමටයි. සංහිඳියාව උදෙසා ප්‍රවිචාරණ කාර්ය සාධක බලකායේ අවසන් වාර්තාව යනුවෙන් දැන් එය නිකුත්ව ඇත.(2016 නොවැම්බර් )එහි විසිතුන් වන  විසිහතරවන සහ විසිපස්වන නිර්දේශ බලන්න.
        (23) ස්වාධීනත්වය හැකියාව ප්‍රවීණත්වය හා විනිවදභාවය සඳහා වන අවශ්‍යතාවය ජාත්‍යන්තර විනිශ්චයකරුවන් අභිචෝදකයන් විමර්ශකයන් හා අධිකරණ යාන්ත්‍රණයේ අනෙකුත් කාර්ය මණ්ඩලයේ අවශ්‍යතාවය තහවුරු කරයි. උතුරේ හා දකුණේ දෙමළ ජාතිකයන්ගේ ඉතා විශාල බහුතරයක් ජාත්‍යන්තර මැදිහත්වීමක් ඉල්ලා සිටින අතරම මෙම යාන්ත්‍රණය තුළ දෙමළ භාෂාව කතා කරන පුද්ගලයන් පැවැතීමේ වැදගත්කමද අවධාරණය කරයි. මෙම යාන්ත්‍රණය ශ්‍රී ලංකාවේ බහුජන හා බහු ආගම් ස්වභාවය පූර්ණ වශයෙන් දරන්නේ නම් ඒ පිළිබඳ විශිවාසය තහවුරු වන බවට කෙරෙන තර්කයත් සමග මෙම හයිබ්‍රිඩ් මාදිළිය නිසැක ලෙස එමෙන්ම ඵලදායී ලෙස ක්‍රියාත්මක කිරීම තවත් ශක්තිමත් කෙරෙයි.(24) ප්‍රවිචාරන කාර්ය සාධක බලකාය විසින් නිර්දෙශ කරනුයේ දේශීය විනිශ්චයකරුවන් බහුතරයක් හා ප්‍රමාණවත් තරමේ ජාත්‍යන්තර විනිශ්චයකරුවන් ප්‍රමාණයකින් යුක්ත හයිබ්‍රිඩ් අධිකරණයකි.(25 ) අධිකරණ යාන්ත්‍රණයේ ප්‍රධානතම අධිකරණ කටයුත්ත වන්නේ යුධ අපරාධ මනුෂ්‍යත්වයට එරෙහි අපරාධ හා ජාත්‍යන්තර ව්‍යවහාර නීතිය උල්ලංඝනය අභිචෝදනය කිරීමයි. වධදීම ලිංගික ප්‍රඩන්ඩත්වය ඝාතන රොහල් වලට බෝම්බ දැමීම ඖෂධ හා ආහාර සැපයීම ප්‍රතික්ෂේප කිරීම වැනි සිතා මතාම සිවිල් ජනතාව ඉලක්ක කිරීම තහනම් ආයුධ භාවිතා කිරීම හමුදාමය ක්‍රියාකරුවන්ට භාරවූ පුද්ගලයන් අතුරුදහන් වීම බලහත්කාරයෙන් සිවිල් වැසියන් පළවා හැරීම හා දරුවන් බලහත්කාරයෙන් බඳවා ගැනීම යනාදිය විමර්ශනයට  ලක් කළ යුතුය .
      පෙර සඳහන් කළ පරිදි මහින්ද රාජපක්ෂ සමයේදී සිදු කළ වගවීමේ ක්‍රියාවලිය සම්පූර්ණ කිරීම යහපාලන රජය අනුගමනය කළ ක්‍රියාමාර්ග රාශියකි.පළමුව දහනව වන සංශෝධනය මගින් ජනාධිපතිවරයාගේ බලතල ඉවත් කරනු ලැබූහ. එයින් බලාපොරොත්තු වූයේ අගමැති වරයාට රජය හැසිරවීමේ බලතල ලබාගැනීමයි.එය ප්‍රජාතන්තුවාදී ලක්ෂණයක් බව පෙන්නුම් කරමින් කළ ප්‍රතිසංස්කරණ ගැන මෛත්‍රීපාල සිරිසේන මහතා පවා දැන නොසිටි බව පෙනේ. එහි විපාකය නම් කෙතරම් විරෝධයක් තිබුණද වර්තාමානය වන විට රනිල් වික්‍රමසිංහ මහතා ඉවත් කිරීමට නොහැකිවීමයි. කෙසේ වෙතත් මෙම සංශෝධනය පාර්ලිමේන්තුවේදී සම්මත කරන විට සරත් වීරසේකර මහතා ඇරුණු කොට කිසිකෙනෙකුත් ඊට විරුද්ධ නොවීය.එම සංශෝධනයේ භයානක බව පෙනෙන්නට තිබුණද එක්සත් ජනතා සන්ධානයේ මන්ත්‍රී වරු එම උගුලට පා තැබූහ. දෙවනුව පළත් පාලන මැතිවරණ සංශෝධන ඉදිරිපත් කරන කල්හි කාන්තා නියෝජනය නම් බරවා පාදය ගැන දැනුම්වත් වීමක් ඒකාබද්ධ විපක්ෂයට නොවීය. එසේම ජයවර්ධන පුර විශ්ව විද්‍යාලය විසින් සකස් කරන ලද වාර්තාව අනුව යෝජිත වූ හැත්තෑව තිහ  පදනම වෙනස් කරමින් හැට හතළිහ පදනම ගැනීමේදී පවා ප්‍රමාණවත් විරෝධයක් එල්ල නොවීය.අඹගමු ප්‍රා දේශීය සභාව තුනකට කැඩීමෙන් පසු එයට විරුද්ධව ගොනු කළ නඩුවට ඉදිරිපත් වීමට සිටි. මනෝහර ද සිල්වා මහතාට ඒකාබද්ධ විපක්ෂයෙන් බලපෑම් එල්ල වූ බව අපි දනිමු.කෙසේ වෙතත් ඒකාබද්ධ විපක්ෂය මුලා කර අවස්ථා කීපයකදී යහපාලන රජයේ න්‍යාය පත්‍රය ඉදිරියට ගෙ යෑමට හැකිවිය. අවසානයේදී  මෙම ලිපියේ ප්‍රථමයෙන් සඳහන් කළ පරිදිම අතුරුදහන් වූවන් සම්බන්ධ ජාත්‍යන්තර පණතද සම්මත කර ගෙන තිබේ. මෙම පණත න්‍යාය පුස්තකයේ තිබෙන බව ඒකාබද්ධය දැන සිටියහ. නමුත් දිනේශ් ගුණවර්ධන මහතා එයට ප්‍රබල විරෝධයක් එල්ල කීරීමට පසුබට වීය.එවිට ඒකාබද්ධයේ දහනව දෙනෙකු පාර්ලිමේන්තුවේ සිටියදී මෙම පණත සම්මත වූ බව කිව යුතුය. මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා පවා එහි නොසිටියහ.එයින් ගම්‍යා වන්නේ එකාබද්ධය දිගින් දිගටම යහපාලන රජයේ උගුල් වලට වැටෙමින් රට අනතුරේ හෙළා ඇති බවය. පසුගිය පළාත් පාලන චන්දයේදී අතිමහත් බහුතරයක් පොහොට්ටුවට චන්දය භාවිත කලේ රජයේ නොමනා හිරිකිත පාලනයට විරෝධය දැක්වීමටයි. එහෙත් එම ජන මතය නිවරදි දිශාවට ගෙන යමින් රටට ජාතියට එරෙහි අභියෝග ජය ගැනීමට සරිලන දේශපාලන පරිණත භාවයක් ඒකාබද්ධය ප්‍රදර්ශනය නොකරන බව කණගාටුවෙන් යුතුව කිව යුතුය.පසුගියදා ඇතිවූ ජාතිවාදී සිද්ධි වල එක් හේතුවක් වූයේ  ජනතාවගේ කෝපය පිට කිරීමට අවස්ථාව සැලසීමයි. .ඒකාබද්ධයේ  ඉදිරි බලාපොරොත්තුව ඉදිරි වසර දෙක තුළ යහපාලන රජය පිරිහීමෙන් පසුව බලය ඇල්ලීමයි.එය සිදු විය හැකි නමුත් අබාධිත වූ රටක් විදේශ මැදිහත් වීමෙන් ස්වාධින බව අහිමි කරගත් රටක පාලනය භාර ගැනීමෙන් විශේෂයෙන් නව ව්‍යවස්ථාවක් හරහා කැබලි කරන රටක් භාර ගැනීමෙන් ලැබෙන ප්‍රතිඵලය කුමක් දැයි කල්පනා කිරීමට ඒකාබද්ධයේ නායකයන්  නිහතමානී විය යුතුය.


No comments:

Post a Comment