පිවිසිය

ආයුබෝවන්!
තෙරුවන් සරණයි,

වරින් වර පුවත් පත් වල සහ වාර ප්‍රකාශනයන් හි පළ වූ මාගේ ලිපි සමුච්චය මෙම බ්ලොග් අඩවියෙහි ඇතුලත්ය. ඉතිහාසය පුරාවිද්‍යාව සිංහල ගොවිතැන වාස්තු විද්‍යාව වැනි විෂයන් අරභයා සංග්‍රහ කරන ලද මෙම ලිපි එක් තැනක ගොනු කොට තැබීමෙන් පාඨකයා හට පහසුවක් සැලසීම මෙහි අරමුණය. එයට අමතරව විවිධ කේෂ්ත්‍රයන් හි කරුණු ඇතුලත් නව ලිපි ද මෙයට එක් කරමි.
වසර දෙදහස් පන්සීයයකට වඩා එහා දිව යන ඉතිහාසයක් ඇති ජාතියක් වශයෙන් අපගේ පාරම්පරික උරුමයන් හි සුරැකියාව මුල් කොට මෙම සියලු ලිපි සම්පාදනය වේ. මෙහි අඩංගු කරුණු සහ පාරම්පරික දැනුම උපුටා ගැනීමට අවසර ඇත. එහෙත් එය ජාතියේ උන්නතිය වෙනුවෙන් පරිහරණය කරන්නේ නම් මාගේ ව්‍යායාමය සඵල වූවා වෙයි.
ඉතිහාසයේ ජාතිය හමුවේ පැවති අභියෝග රැසකි. ඒවා සියල්ලටම අප සාර්ථකව මුහුණ දුන්නෙමු. අද දින ද එය එසේ විය යුතුය. සිංහල බෞද්ධ සංස්කෘතියෙහි හරය මැනවින් වටහා ගෙන නැවතත් ඒ අභිමානවත් මහා සම්ප්‍රදාය තහවුරු කරලීමට සැවොම ‍එක්වෙමු.

Thursday, April 2, 2015

විදුලි කාර් රථය සූදානම් එහෙත් රජය සූදානම් ද


                                      
 


                 විදුලි බල හා බලශක්ති අමාත්‍යවරයා මේ වන විට වැදගත් තීරණයක් ගෙන ඇත.. එනම් විදුලියෙන් ක්‍රියා කරන වාහන  වල කෝෂ නැවත පණ ගැන්වීම උදෙසා දිවයින පුරා විදුලි ආරෝපණ ස්ථාන ( charging center ) විවෘත කිරීම ආරම්භයට වැඩ පිළිවෙලක් සකස්කිරීමයි. එහෙත් කණගාටුවට කරුණ නම් මෙවර අය වැය යෝජනා මගින් විදුලියෙන් දිව වෙන මොටර් රථ මත පණවා තිබෙන බද්ද මුදල් අමාත්‍ය වරයා විස්න් අඩු කරනු ලැබීමයි. මේ නිසා බලවත් අසාධාරණයකට ලක්ව ඇත්තේ මෙරට මෝටර් රථ නිෂ්පාදකයෙකි. වාහන ආනයන කරුවෙකු වශයෙන් දීර්ඝකාලීන පළ පුරුද්දක් ලබා සිටින කේ.ටී.කපිල ද සිල්වා මහතා  විසින් නිර්මාණය කොට නිෂ්පාදනය කරනු ලැබූ ලංකාවේ පළමු විදුලි මොටර් රථය මේ ලෙස නිෂ්පාදනය ආරම්භ කිරීමටත් ප්‍රථම රජ්‍ය ප්‍රතිපත්තියක් මගින් පීඩනයකට පත් කර .තිබේ.

       කොළඹ ආනන්ද විදහලේ දීප්තිමත් ශිෂ්‍යයෙක් වන කපිල ද සිල්වා මහතා 1980 දශකයේ  සිටම නිර්මාණ කරණයේ යෙදෙන්නෙකි. එයට හේතුව එකළ පාසල් වල ප්‍රාග් වෘත්තීය නම් විෂයයක් ඉගැන්වීමයි. ඒ තුළින් ඔහු උගෙන ගත්තේ මොටර් කාර්මික ශිල්පයයි.පාසල් දිවියෙන් සමුගත් පසු ජර්මන් තාක්ෂණික ආයතනයට බැඳී මෝටර් කාර්මික ශිල්පය වැඩිදුරටත් ඉගෙන ගත් හෙතෙම එම අධ්‍යාපනයෙක් පසුව තෝරාගත්තේ වාහන ආනයනය කිරීමයි. ඒ එවකට ආරම්භ කෙරුණු විවෘත ආරථික ප්‍රතිපත්තිය කරණ කොට විය හැකිය. කෙසේ වෙතත් එම යුගයේ දී ඔහු අතින්  කෘෂිකර්මයට ගැලපෙන විශේෂයෙන් වී තම්බන කමත් වල වී එක්කාසු කිරීම පහ් කරවන උපකරණයක් නිර්මාණය විය. පසුව 2004 වරෂයේ දී විදුලි බලයෙන් දිවවෙන මොපෙඩ් වර්ගයේ මෝටර් සයිකලයක් සාදා ඔහු ජනාධිපති රන් සම්මානයද දිනා ගත්තේය. අනතුරුව ඔහු අතින් නිර්මාණය වූයේ මේ කියන විදලි කාර් රථයයි.එම නිර්මාණය පිළිබඳව කපිලද සිල්වා මහාත ප්‍රකාශ කරන්නේ මෙවැනි අදහසකි.

        විදුලියෙන් පණ ගැන්වෙන වාහන නිපදවීම ලෝකයේ ආරම්භ කර තිබීම සාමාන්‍ය දෙයක් වුවත් ලංකාවේ දී එය කළ හැකි බව මා ක්‍රියාවෙන් පෙන්වා දී තිබෙනවා. විදුලි කෝෂ පහකින් ක්‍රියා කරන පණ ගන්වා කී.මී. එකසිය විස්සක් ධාවනය කළ හැකි වන මේ මෝටර් රථය සාදා තිබෙන්නේ ෆයිබර් වීදුරු වලින්. මෙහි විශේෂය තමයි සියයට හැත්තෑපහක්ම ලංකාවේ නිපදවා ගත් දෙයින් නිම කර තිබීම. කිලෝ 670 ක් පමණ බරකින් යුතු මේ වාහනය කිලෝ වොට් පහක විදුලියක් මගින් කි.මී. 70 ක පමණ වේගයෙන් ධාවනය කළ හැකියි. වෙසෙසින්ම කොළඹ වැනි නාගරික ප්‍රදේශයකට අනවශ්‍ය ලෙසට වායු දූෂක වායු පිට නොකරන ශබ්ද දූෂණය සිදු නොකරන බැවින් එය පරිසර හිතකාමී වෙයි. මෙහි වේගය කි.මී. 100 දක්වා වුවද වැඩි කළ හැකි වන්නේ පරිඝණක ගතකිරීමෙන්.මෙහි පවතින බැටරි නැවත පණ ගැන්වීම නිවසේදී වුව කළ හැකියි. ඒ සඳහා වැය වන්නේ විදුලි ඒකක 8-10 ත් අතර ප්‍රමාණයක් පමණයි. කෙසේ වෙතත් මේ දක්වා මට මේ වාහනය නිම කිරීම උදෙසා ලක්ෂ පහළොවක් පමණ වියදම්ව තිබෙනවා. මගේ එකම බලාපොරොත්තුව වූයේ මේ විදුලි කාර් රථය මහත් සාඩම්බරයෙන් මේ රටේ ජනතාවට හඳුන්වා දීමයි. වාහනයක් ලක්ෂ 06 කට පමණ මිළ කොට අඩු මුදලකට එය නිකුත් කිරීමට මහරගම ප්‍රදේශයේ කර්මාන්ත ශාලාවක් පවා ආරම්භ කරලීමට දේශීය ආයෝජකයෙකු මට සම්බන්ධ වූවා. ලංකාවේ බැංකුවකින් කිසිම මුදලක් ණයට නොගෙන කරන මෙම ව්‍යාපෘතිය මගින් නවොත්පාදන අර්ථිකයක් ඇරඹීමට මුල පිරීමක් වේ යැයි මම විශ්වාස කරනවා.

       කපිල ද සිල්වා මහතාගේ උදාර බලාපොරොත්තු එසේ වුවද රජයේ ප්‍රතිපත්ති වෙනස් වන්නේ දේශයට හිතකර අන්දමින් නොවේ. කිසිවකුත් බලාපොරොත්තු නොවන පරිදි පසුගිය අයවැයෙන් මෙවැනි දේශීය නිෂ්පාදකයන් අමතක කර ආනයනය මත පමණක් රැකෙන ව්‍යාපාරිකයන්ට අත දී තිබේ. මේ නිසා ආනයනික විදුලි කාර් රථයක බදු මුදල රුපියල් ලක්ෂ අටේ සිට ලක්ෂ එකහමාර දක්වා අඩු වී ඇතැයි කපිල ද සිල්වා මහතා පවසයි. මේ නිසා තම කර්මාන්ත ශාලාවට මුදල් ආයෝජනය කිරීමට සිටි ඒ වැදගත් ව්‍යාපාරිකයා සිය අදහස් වෙනස් කොට තිබේ. මෙය සැබවින්ම නව නිපයුම් කරුවන්ගේත් දේශීය කර්මාන්තකරුවන්ගේත් සිත් වේදනාවට පත් කළ කාරණයකි.  රට පුරාවටම විදුලි කාර්රථ ආරෝපණය කිරීමේ මධ්‍යස්ථාන විවෘත කිරීමට රජය සැරසෙන්නේ කුමකටදැයි යන්න දැන් පහැදිලිය. චීනයෙන් ජපානයෙන් ආනයනය කරන වාහන සඳහා අවශ්‍ය යටිතල පහසුකම් සැපයීම එහි අරමුණයි. කපිල ද සිල්වා මහතා ඉදිරියේ මේ අභියෝගය දිග හැරී තිබුණද ඔහු පසුබසින්නට සූදානම් නැත. ආනයනික මෝටර් රථ අභිබවා යන  පරිදි තම නිර්මාණය වැඩි දියුණු කිරීම ඔහුගේ බලාපොරොත්තුවයි. රේවත විජේවර්ධන පරපුරේ මෙවැනි නිර්මාණ කරුවන් තම හැකියාවන්ගෙන් පමණක් නොව මානසික ශක්තියෙන් ද වර්ධන කිරීම අපගේ යුතු කමයි. මේ ලිපිය ඒ නිමිත්තෙනි. ඔහුගේ දුර කතන අංකය වන 0714117272 අංකය නිතරම විවෘතව පවතින බැවින් එයට අමතා තොරතුරු දැන ගැනීමත් ඔහු ධෛර්යමත් කිරීමත් සියලු දෙන ගේ යුතුකමක් වන බවද අවසාන වශයෙන් සඳහන් කරමි.

1 comment:

  1. මේක බොහොමත්ම කාලෝචිත වැඩක් වගේම ඒ ආරංචිය අපිට බෙදා දුන් ඔබටත් ස්තුතියි

    ReplyDelete